Φωτορεπορτάζ
Η φωτοειδησεογραφία (ή φωτορεπορτάζ) έχει να κάνει με την εικονογράφηση της επικαιρότητας. Οι φωτογραφίες που ανήκουν σε αυτό το είδος σχετίζονται συνήθως με τον ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο μέσω φωτογραφικών πρακτορείων τα οποία βέβαια εκπροσωπούν τον κάθε φωτογράφο. Η θεωρία για το φωτορεπορτάζ αναφέρει ότι αφορά σε ένα συγκεκριμένο είδος ρεπορτάζ το οποίο δημιουργεί εικόνες με σκοπό την εξιστόρηση ενός γεγονότος. συνήθως αφορά σε φωτογραφικό υλικό και σε μερικές περιπτώσεις σε βίντεο. Ο φωτορεπόρτερ θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμος για φωτογράφηση, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει πάντα μαζί του την φωτογραφική μηχανή. Σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν τον κόσμο μπορεί να συμβούν παντού και πάντα. Εκείνο το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό στοιχείο στο φωτορεπορτάζ είναι τα πρόσωπα. Οι εκδότες θέλουν να βλέπουν πρόσωπα, εκφράσεις που προκαλούν συναισθήματα. Για τον αρχάριο φωτορεπόρτερ πολύ σημαντική είναι η μάθηση μέσω της ανάλυσης των φωτογραφιών μεγάλων φωτορεπόρτερ. Ο φωτορεπόρτερ θα πρέπει να μπορεί να αντιδρά άμεσα, να έχει τον κατάλληλο φωτογραφικό εξοπλισμό, αλλά και να είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει διάφορα εμπόδια (φυσικοί κίνδυνοι, καιρικές συνθήκες, ανθρώπινες παρεμβάσεις κ.λπ.). Τεχνικά θα πρέπει να κατέχει καλά τα περί φωτογραφικής μηχανής θέματα σύνθεσης, φωτομέτρησης, βάθους πεδίου, τα περί χρωμάτων και εκτύπωσης των φωτογραφιών. Ένα ιδιαίτερο στοιχείο του φωτορεπορτάζ είναι η ηθική που αυτό πρεσβεύει. Αυτό βέβαια είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο και δεν αναλύεται εδώ αλλά σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι ο φωτορεπόρτερ είναι κατά κάποιον τρόπο δεσμευμένος με την αρτιότητα της φωτογραφίας του. Δεν μιλάμε εδώ για μία απλή φωτογραφία η οποία μπορεί να υποστεί μεταβολές στο pc ή στον σκοτεινό θάλαμο αλλά για την ακριβή αποτύπωση ενός γεγονότος με την μεγαλύτερη δυνατή αντικειμενικότητα και χωρίς μεταγενέστερες τροποποιήσεις. Η τροποποίηση του περιεχομένου μίας φωτορεπορταζιακής εικόνας μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε απαξίωση τόσο του φωτορεπόρτερ όσο και του εκδότη. Σο φωτορεπορτάζ διακρίνεται από άλλα είδη φωτογραφίας (όπως documentary photography, φωτογραφία δρόμου ή φωτογραφία διασημοτήτων) από τα εξής σημεία:
1. Χρονικό πλαίσιο: Οι εικόνες αποκτούν νόημα στο πλαίσιο ενός επίκαιρου συμβάντος
2. Αντικειμενικότητα: Σο γεγονός - συμβάν το οποίο καλείται η φωτογραφία να αναδείξει αντιμετωπίζεται από μία ακριβοδίκαιη σκοπιά και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.
3. Περιγραφικότητα: Οι εικόνες σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία του ρεπορτάζ πρέπει να μπορούν να κάνουν κατανοητά τα γεγονότα στο ευρύ κοινό.
Γενικά από την αρχή που εμφανίστηκε η φωτογραφία φέρεται να υπηρέτησε τον τύπο. Στην ανακάλυψη αυτής οφείλεται και η εμφάνιση των πρώτων εικονογραφημένων περιοδικών, όπως το "The Illustraded London News", που ξεκίνησε την έκδοσή του το 1842 και το "L' Illustration", που ξεκίνησε να εκδίδεται ένα χρόνο μετά στο Παρίσι. Με την παράλληλη τελειοποίηση των φωτογραφικών μεθόδων η χρήση της φωτογραφίας στον ημερήσιο τύπο άρχισε να γενικεύεται.
Ιστορικός σταθμός του φωτορεπορτάζ κρίνεται η εμφάνιση των μικρού σχήματος φωτογραφικών μηχανών Έρμανοξ (1924) και Λάικα (1925) που παρείχαν πλέον την δυνατότητα φωτογραφικής λήψης εσωτερικών χώρων με κάποιο κατάλληλο φωτισμό.
Έτσι το 1928-1929 άρχισαν να τυπώνονται τα δύο μεγαλύτερα σε κυκλοφορία εικονογραφημένα περιοδικά της Ευρώπης, το "Muncher Illustrierte Presse" και το "Berliner Illustrierte Zeitung", των οποίων ακολούθησαν το γαλλικό "Vu" (1928) και τα αμερικανικά "Life" και "Look" (1936), από τα οποία και αναδείχθηκαν πολλοί και σπουδαίοι φωτορεπόρτερς (όπως αποκαλούνται διεθνώς οι φωτογράφοι επικαίρων ειδήσεων) όπως π.χ. η Μάργκαρετ Μπεργκ-Χουάιτ, ο Άλφρεντ Άιζενσταιντ, ο Πήτερ Στάκπουλ κ.ά.